مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 08:102023-08-20پزشكي

گفت وگوی تفصیلی| تحولی عظیم در مهندسی بافت استخوان از سوی محققان ایرانی


محققان جوان کشور موفق به ساخت ایمپلنت شده اند که سازگار با بدن انسان است و برای ترمیم استخوان های شکسته کاربرد دارند، استفاده از این محصول منجر به حذف جراحی های ثانویه برای خروج پیچ و پلاک های استخوانی از بدن می شود و اضطراب و عفونت های استخوانی بیمار را از بین می برد.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در سطح شهر شاهد تصادفات و آسیب های جسمی افرادی هستیم که باعث شکستگی عضوی در بدن می شود حال برخی از این شکستگی ها با عمل جراحی درمان می شود اما در بعضی از آنها این امکان فراهم نمی شود و باید برای به حرکت درآوردن این عضو آسیب دیده از وسایل فلزی به نام ایمپلنت استفاده کنیم.

  البته بسیاری از مردم به این وسیله فلزی، پلاتین می گویند و جنس این ایمپلنت ها و پلاتین ها طلای سفید نیست.

این وسایل از آلیاژی به نام فولاد ضد زنگ ساخته می شود که ترکیبی از آهن، کروم و نیکل است و بدن انسان با این آلیاژ سازگاری دارد، این ایمپلنت ها یا پلاتین ها بعد از جوش خوردگی و ترمیم شکستی از عضو آسیب دیده خارج می شوند که گاهاً برای بسیاری از افراد دردناک و رنج آور است.

با توجه به پیشرفت هایی که همه روزه در علوم از جمله علوم پزشکی شاهد هستیم نخبگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید تثبیت کنند های جذب پذیر استخوانی برای کاربرد در پیچ، پین و پلاک در جراحی های ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تفصیلی| تحولی عظیم در مهندسی بافت استخوان از سوی محققان ایرانی

گفت وگوی تفصیلی| تحولی عظیم در مهندسی بافت استخوان از سوی محققان ایرانی